3η Συνάντηση Comenius: Biodiversity of Rivers, Ρουμανία (Απρίλιος - Μάιος 2014)

2014-05-23 11:51

Συνάντηση Comenius: Biodiversity of Rivers  2013-2015

3η Συνάντηση στη Ρουμανία

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στην Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius: Biodiversity of Rivers που έγινε στην πόλη Drobeta Turnu – Severin της Ρουμανίας από τις 30 Απριλίου μέχρι τις 5 Μαΐου. Η αποστολή του σχολείου μας αποτελούσαν από 3 καθηγητές (την Βοηθό Διευθύντρια κ. Μαρκίδου Μαργαρίτα, τον φυσικό κ. Νικόλα Νικολάου και την καθηγήτρια του Αρχιτεκτονικού σχεδίου κα Ελένη Πισιάρα) και 5 μαθητές. Το ταξίδι μας ξεκίνησε από τη Λεμεσό την Τετάρτη 30 Απρίλιου 2014, και αναχωρήσαμε για Βουκουρέστι η ώρα 9.30 το βράδυ από το Αεροδρόμιο Λάρνακας. Όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο στο Βουκουρέστι ήξερα ότι θα περνούσα τέλεια. Η πρώτη νύχτα ήταν η πιο κουραστική νύχτα απ όλες, φύγαμε από το αεροδρόμιο με λεωφορείο στις μία η ώρα το βράδυ και φτάσαμε στον προορισμό μας στο Severin της Ρουμανίας η ώρα 7.00 το πρωί.

Ωστόσο , όταν φτάσαμε τελικά στο ξενοδοχείο Continental στην Drobeta Turnu – Severin και είδα την οικογένειά που θα με φιλοξενούσε να περιμένει για μένα ανάκτησα την ενέργειά μου πίσω. Η υποδοχή που τύχαμε από την οικογένεια που θα μας φιλοξενούσε ήταν πέραν από θερμή και αυτές τις 5 ημέρες που μείναμε μαζί τους καταλάβαμε ότι ζεστή φιλοξενία δεν κάνουν μόνο οι Κύπριοι που φημίζονται για την φιλοξενία του αλλά επίσης και στη Ρουμανία είχαμε αυτό που λέμε ζεστή φιλοξενία και νοιώσαμε πολύ ωραία κατά τη παραμονή μας στην Ρουμανία. Οι οικογένειες μας έκαναν να αισθανόμαστε σαν στο σπίτι μας. Ήμασταν σε ένα ζεστό, όμορφο και φιλόξενο οικογενειακό περιβάλλον. Για μας η οικογένεια που μας φιλοξενούσε θα είναι οικογένεια μας για πάντα, ειλικρινά αυτό νοιώσαμε κατά την εκεί παραμονή μας.

Την επόμενη μέρα (1η Μαΐου) παρόλο που ήταν αργία στην Ρουμανία είχαμε την καθιερωμένη συνάντηση για τις εργασίες του προγράμματος στο σχολείο Colegiul Tehnic de Transporturi. Σε αυτήν την συνάντηση παρουσίασε το  κάθε σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα την δουλειά που έκανε στο σχολείο του (στη χώρα του), εμείς παρουσιάσαμε την δουλειά που κάναμε για τους τεχνητούς υγροβιότοπους αλλά και για τα χωροκατακτητικά είδη στη Κύπρο. Επίσης σε αυτή τη συνάντηση συναντηθήκαμε με όλους τους συμμετέχοντες στην συνάντηση και ξεκίνησαν οι πρώτες φιλίες, φιλίες που θα μας μείνουν αξέχαστες.

Τις επόμενες δύο μέρες επισκεφτήκαμε αρκετά μέρη στην περιοχή που είχαν να κάνουν με τη βιοποικιλότητα στα ποτάμια αλλά και εναλλακτικούς τρόπους παραγωγής ενέργειας. Επισκεφτήκαμε στον Δούναβη τον Υδροηλεκτρικό σταθμό παραγωγής ενέργειας, τον "Iron Gates I", το μοναστήρι Vodita που είναι το πρώτο μοναστήρι που κτίστηκε στην Ρουμανία. Επίσης πήγαμε με καράβι μια περιήγηση στον Δούναβη, επισκεφτήκαμε το ‘ ‘Φαράγγι του Δούναβη’’, την λίμνη που δεν ξέρουν πότε είναι γεμάτη και πότε άδεια (η συγκεκριμένη λίμνη έχει τοιχώματα που επιτρέπουν την διέλευση του νερού και μπορεί σήμερα να είναι γεμάτη το πρωί και το απόγευμα λόγω εναλλαγής του νερού να αδειάζει, φυσικά γεμίζει και πάλιν την επόμενη μέρα). Επισκεφτήκαμε επίσης την πόλη Herculane που φημίζεται για τα ιαματικά λουτρά της και τα spa και είναι το καλύτερο τουριστικό θέρετρο της Ρουμανίας, μια πόλη ανάμεσα στα βουνά και τα δάση κάτι που μας έκανε μεγάλη εντύπωση. Κάτι άλλο που μας εντυπωσίασε ήταν το ότι όλες οι περιοχές ήταν γεμάτες πράσινο, δέντρα χόρτα, δάση δύσβατα και γενικά δεν έβλεπες χώμα μπροστά σου παρά μόνο πράσινο.

Τα βράδια είχαν οργανώσει παραδοσιακές βραδιές με Ρουμάνικη μουσική κάτι που μας έκανε να μάθουμε να χορεύουμε τουλάχιστον βασικούς χορούς από την Ρουμανία. Το εντυπωσιακό ήταν ότι όλοι χόρευαν μαθητές και καθηγητές κάτι που έφερε όλη την ομάδα της συνάντησης πολύ πιο κοντά. Αυτές οι πέντε ημέρες ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα ! Δυστυχώς, όλα τα καλά, κάποτε τελειώνουν! Θα δίναμε τα πάντα για να πάει πίσω ο χρόνος και να ξαναζήσουμε ξανά αυτές τις αξέχαστες στιγμές με τον καθένα. Γίναμε όλοι μια μεγάλη οικογένεια που όλοι ήρθαμε πιο κοντά, παρ’ όλες τις πολιτισμικές μας διαφορές.