4η Συναντήση Ισπανία

Συνάντηση Comenius: Biodiversity of Rivers  2013-2015

4η Συνάντηση στη Ισπανία

27 με 31 Οκτωβρίου 2014

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στην Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius: Biodiversity of Rivers που έγινε στην πόλη Σαντιάγο Nτε Κομποστέλλα της Ισπανίας από τις 27 Οκτωβρίου μέχρις τις 31 Οκτωβρίου του 2014. Την αποστολή του σχολείου μας αποτελούσαν 2 καθηγητές (τον φυσικό κ. Νικόλα Νικολάου και την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Ευανθία Ανδρέου) και 2 μαθήτριες της 3ης Λυκείου την Χαραλάμπους Νικολέτα και την Γαβριηλίδου Μελανή.

Αναχωρήσαμε από την Λεμεσό το πρωί της 26ης Οκτωβρίου και φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Λάρνακας απ’ όπου αναχωρήσαμε για Μιλάνο.  Έπειτα από το Μιλάνο πετάξαμε για Μαδρίτη και μετά με εσσωτερική πτήση για το Σαντιάγο Ντε Κομποστέλα. Το απόγευμα της 27ης Οκτωβρίου τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν μας παρέλαβαν από το ξενοδοχείο (που θα έμεναν οι καθηγητές) μαζί με τους γονείς τους για να τακτοποιήσουμε τα πραγματά μας  και να ξεκουραστούμε. .

Το πρωί της άλλης ημέρας  βρισκόμασταν όλοι στο σχολείου τους, Sar school, για την υποδοχή και την επίσημη έναρξη του προγράμματος. Αρχικά, υπήρξε το καλωσόρισμα από τη διεύθυνση του σχολείου και τις τοπικές αρχές της πόλης και έπειτα από τους υπεύθυνους καθηγητές του προγράμματος. Ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των χωρών για την βιοποικιλότητα της κάθε χώρας χωρισμένες σε δύο ομάδες, ανάμεσα τους ένα διάλειμμα, και στην συνέχεια παραδοσιακή μουσική.

Το μεσημέρι όλοι οι μαθητές πήγαμε σπίτι των παιδιών που μας φιλοξενούσαν για φαγητό και λίγη ξεκούραση, Το απόγευμα πήγαμε για διάφορες δραστηριότητες στο χώρο του σχολείου, όπου ο καθηγητής της Φυσικής Αγωγής μας έβαλε να διαλέξουμε ανάμεσα σε τρία παιχνίδια Frisbee, ποδόσφαιρο και γερμανικό. Ήταν πολύ διασκεδαστικό και λόγω της ομαδικότητας των παιχνιδιών ήρθαμε πολύ πιο κοντά με τα υπόλοιπα παιδιά.

Όταν τελειώσαμε τις δραστηριότητές μας, τα παιδιά από την Ισπανία μας ξενάγησαν στην παλιά πόλη. Πήραμε γλυκά και επισκεφτήκαμε τον καθεδρικό ναό ο οποίος ήταν εντυπωσιακός. Καθίσαμε όλοι μαζί στα σκαλιά του ναού, συζητούσαμε, γελούσαμε, πήγαμε ακόμη μία βόλτα και μετά ο καθένας στο σπίτι του.

Την επόμενη μέρα, πήγαμε εκδρομή στο Φυσικό πάρκο Fragas do Eume. Περπατήσαμε αρκετά μέσα στο δάσος απολαμβάνοντας όλες τις ομορφιές του σε χλωρίδα και πανίδα. Μέσα στο δάσος επισκεφτήκαμε και το μοναστήρι Monfero το οποίο κτίστηκε το 1143 μ.Χ.

Στη συνέχεια πήγαμε για φαγητό σε μία ξενοδοχειακή σχολή στη πόλη Oleiros. Το φαγητό ήταν καταπληκτικό. Επισκεφτήκαμε το κάστρο Saint Cruz και κάναμε βόλτες στην πόλη μέχρι τις 8:00 και επιστρέψαμε πίσω στο Σαντιάγκο.

Την τελευταία μέρα, πήγαμε εκδρομή στο βοτανικό πάρκο ‘Gorrubedo’. Στο φυσικό πάρκο Corrubedo Sand – Dunes και στις λιμνοθάλασσες Carregal και Vixan δόθηκε καθεστώς φυσικής προστασίας στις 5 Ιουνίου του 1992. Το φυσικό πάρκο  βρίσκεται στη χερσόνησο της Μπαρμπάνθα και ανήκει στο δήμο του Ribeira (Επαρχία Λα Κορούνια, Γαλικία, Ισπανία). Είναι ένα από τα πιο αξιόλογα και ενδιαφέροντα αξιοθέατα της Γαλικίας φύσης. Ένα φυσικό καταφύγιο, μια περιοχή που δεν έχει αλλάξει ή δεν έχει χαλάσει από τις ανθρώπινες δραστηριότητες και την οικοδόμηση της γύρω περιοχής. Λόγω της ομορφιάς του τοπίου, την μοναδικότητα των οικοσυστημάτων του, την χλωρίδα, την πανίδα και τη γεωλογία της περιοχής, έχει οικολογική, αισθητική, εκπαιδευτική και επιστημονική  αξία και αξίζει να προστατευτεί με ιδιαίτερη προσοχή.

Στη λιμνοθάλασσα Vixan freshwater lagoon παρατηρήσαμε τα διάφορα είδη ζωής που υπάρχουν. Είδαμε μέσα από κιάλια διάφορα πτηνά ιδιαίτερα τις πάπιες. Ήταν μια ωραία και εποικοδομητική εμπειρία. Κάναμε πικ-νικ μέσα στο δάσος περάσαμε πάρα πολύ ωραία και βγάλαμε πολλές φωτογραφίες αφού ήδη είχαμε δεθεί περισσότερο με τα παιδιά του προγράμματος.

Τη νύκτα πήγαμε σε εστιατόριο μαθητές και καθηγητές για τη τελετή λήξης της συνάντησης στην Ισπανία. Φάγαμε, ήπιαμε, χορέψαμε και στο τέλος της βραδιάς βραβευτήκαμε. Αποχαιρετήσαμε τα παιδιά που έφευγαν την επόμενη μέρα με συγκίνηση αφού είχαμε δεθεί όλοι μεταξύ μας.

Την επόμενη μέρα πήγαμε για ψώνια και δώσαμε ραντεβού στο εμπορικό κέντρο για μία τελευταία συνάντηση εκτός προγράμματος. Αποχαιρετιστήκαμε και πάλι, ευχήθηκε ο ένας στον άλλο καλό ταξίδι και πήγαμε στο ξενοδοχείο. Οι αποχαιρετισμοί ήταν δύσκολοι λόγο της φιλικής σχέσης που αναπτύχθηκε και οι αναμνήσεις θα μείνουν για πάντα μέσα μας.